Den před startem Rally Dakar Classic je plný povinností. Samurajové musí být dobře připraveni a zajištěni, aby mohli úspěšně absolvovat zítřejší Prolog, kdy se naplno roztočí kola Dakaru Classic 2024.
„Dnes proběhl hlavní brífink Dakaru Classic, který je velmi důležitý. Na tomto setkání se účastníci dozvěděli veškeré důležité informace, které vám budeme přinášet během celé rally. Ani naši mechanici dnes nezaháleli, Tomáš Neruda se studentem Janem Pavlíkem ještě jednou důkladně prošli technický stav Citroëna tak, aby vše bylo na sto procent připravené na zítřejší prolog. Do něj řidička Bára Holická s navigátorkou Lucií Engovou vyjedou z bivaku jako padesáté v 8.29 hodin místního času,“ přináší poslední informace před startem Olga Roučková, která je možná více nervózní, než samotná posádka.
„I pro letošní ročník pořadatelé zvolili pořadí jednotlivých soutěžních vozů dle kategorií. A startuje se od nejsilnějších po nízkoobjemové kategorie. Tudíž jako první se na start Dakaru Classic vydá kategorie speciálů H4 v čele s italskou posádkou Calzi Stefano-Fiori Umberto s vozem Mitsubishi Pajero. Poté odstartují kategorie H3 a H2. A nakonec vjedou do závodu vozy kategorie H1. Teprve za nimi odstartuje kategorie kamionů. Ještě si nejsem úplně jistá, jak organizátoři budou rozdělovat kategorii H1, ve kterých máme i naší „Kačku“. V listině přihlášených posádek je kategorie H1 rozdělena do dvou podkategorií H1A a H1B. Ale ve startovní listině vidíme už pouze H1 bez jakéhokoli dalšího dělení. V této kategorii je zapsáno šestnáct závodních aut, mimo jiné i speciál Škoda 130 LR další české posádky,“ doplňuje informace Ollie Roučková.
Poslední přípravy na Rally Dakar zahrnují také technickou kontrolu doprovodného vozidla. Tuto kontrolu si vzal na starosti Jan Pavlík, student ze Střední školy technické a řemeslné Nový Bydžov.
„Abychom Samurajský den uzavřeli, Báru Holickou si vybral Redbull, který vstupuje i do kategorie Dakar Classic. Ověsili Báru dvěmi kamerami, které je budou snímat každý den. Je to potěšitelný krok a je vidět, že kategorii Classic mají v zahraničí čím dál více v oblibě, a že i sem přicházejí i silní sponzoři,“ dodává šéf doprovodného týmu Jakub Fára.