Dakarský zpravodaj 5 – Holická s Engovou „vlítly“ do prologu

„Prolog je za námi. V celkovém pořadí si dnes čistě dámská posádka Bára Holická a Lucie Engová v prologu připsala úspěch v podobě třiatřicátého místa z téměř osmdesáti odstartovaných posádek. Lucie Engová dokázala dosáhnout skvělého výsledku a umístil se na prvním místě v kategorii „Authentic Codriver Challenge“. Což je pro Czech Samurais tým neskutečný výsledek,“popisuje radostně Olga Roučková úspěch posádky při premiérovém startu na Dakaru. 


„V depu nám kluci od Peugeotu přišli říct, že jsme dnes v této kategorii ve vedení. Ale tak uvidíme co bude dál, je toho ještě hodně před námi,“  
svěřila se po prologu Bára Holická, řidička ikonického Citroënu 2 CV.
„Ptáte-li se, co je „Authentic Codriver Challenge“, tak minulý rok byly vytvořeny dvě nové výzvy: „Authentic Codriver Challenge“, pro vozidla, která se účastní bez moderních přesných měřících přístrojů a je vypsána pro navigátory. V letošním Dakaru Classic startuje v této kategorii deset posádek. Lucii jsme do této kategorie zapsali, holky v podstatě jedou jen na stopky a běžný tripmaster. V autě nemají žádné přístroje měřící průměrné rychlosti. Další novinkou je „Iconic Classic Club“, pro originální vozidla, která se skutečně účastnila  Dakarů ve dvacátém století“,  
upřesňuje šéfka týmu Ollie Roučková.

Nervozita trochu opadla, ale stále s posádkou ve vozidle ještě je. A s jakými ambicemi vstupuje Bára s Lucií do vytrvalostnbí soutěže? „Já myslím, že chceme hlavně dojet, to je hlavní cíl. Na Dakaru už v minulosti startovalo čtrnáct „Kachen“, ale žádná zatím Dakar nedokončila. Samozřejmě, že jedeme i na výsledek, ale to je taková třešnička na dortu,“dodává  Bára Holická.
Navigace na Dakaru Classic je opravdu náročná, což potvrdili  minulý rok posádky z Czech Samurajs týmu. A jak si Lucie zvykla na nový způsob navigace?
„Navigace je složitější. Hlídá se víc věcí, člověk musí víc čuchat, kam jet. Nejsme na asfaltkách, tak se musí dopředu víc přemýšlet. Je to o něčem jiném. V klasické rallye, co jezdíme s bráchou, se musím víc soustředit na čtení itineráře při rychlých erzetách. A já musím správně načasovat to, kdy mu přečíst následující zatáčku a všechny informace mu říct správně, rychle a srozumitelně. Dakar Classic je o tom, že naviguju stále podle roadbooku, ne podle toho, co si nadiktuje řidič. Baví mě to, je to něco jiného. Zvykám si na to pořád. Uvidíme zítra, to už bude plnokrevná etapa.“

Czech Samurajs je rodinný tým, vše je postaveno na kamarádské či rodinné bázi. Což potvrzuje i Lucie Engová v odpovědi na otázku, kde se učila principy setinové rally, která je na Dakaru Classic stěžejní.

„Princip setinové rally jsem se učila někdy předminulý rok, kdy jsme s bráchou jeli setinovku do Karlových Varů. Spíš jsem se učila značky v roadbooku, které jsou francouzsko- anglické, a je tam hodně jiných symbolů. Nejvíc rad mi předala Ollie.“

Zítra mechaniky Czech Samurajs týmu čeká první přesun do nového bivaku, tudíž dnes musí vše připravit na zítřejší ranní odjezd. Dámská posádka z bivaku  startuje zítra v 7.18 hodin a čeká je velmi dlouhý den. Trať pro Dakar Classic měří 330 kilometrů z toho je 270 km speciálek.

Sdílet článek

spot_img
spot_imgspot_img
spot_img
spot_img

Nejnovější články

Newsletter

Přihlaš se k odběru novinek